Hišna popravila: Kako do pravega mojstra, ko se najbolj mudi?

Če niste vešči domačih opravil, morate vedeti vsaj, koga poklicati.

»Najboljši trenutek za menjavo radiatorja je pet minut, preden prične puščati,« pravijo izkušeni hišni mojstri. Žal niti največji strokovnjak ne more napovedati najrazličnejših napak, do katerih lahko pride v hiši ali stanovanju. In te se kot po pravilu vedno zgodijo ravno takrat, ko nam povzročijo največ težav.

Redno vzdrževanje lahko prepreči marsikatero napako, ne pa vseh.

Sodobne stanovanjske stavbe omogočajo kakovostno bivanje, vendar le ko vsi vgrajeni sistemi delujejo, kot morajo. Dokler ni težav, sploh ne vemo, da jih imamo.  A ravno takrat je potrebno misliti na redno vzdrževanje, saj določena dela zahtevajo svoj čas.

 

Pri ogrevalnih sistemih je najprimernejši čas za letno vzdrževanje takoj po kurilni sezoni, ko se še spomnite težav. Redno vzdrževanje strehe je potrebno končati pred jesenskimi nalivi, za vzdrževanje oken pa je primeren čas kadarkoli v letu. Čeprav tudi za vodovodne instalacije čas vzdrževanja ni pomemben, je tudi to bolje opraviti poleti. Med čiščenjem bojlerja se lahko zgodi, da boste dan ali dva brez tople vode, kar je poleti manj neprijetno kot pozimi.

 

Česa se lahko lotite sami, kdaj pa je bolje poklicati strokovnjaka?

  • Električna napeljava: Zamenjava žarnice je enostavna in jo lahko opravi vsak. Če pa pregori varovalka, pogosto samo zamenjava ne zadošča. Najprej je potrebno odpraviti vzrok okvare,  kar presega običajne sposobnosti stanovalcev, zato je v takih primerih bolje poklicati električarja.
  • Plinska napeljava: Odprava napak na plinski napeljavi je delo, ki ga v vsakem primeru prepustite strokovnjakom. Če zaznate značilen vonj po plinu, takoj odprite okna, zaprite glavno plinsko pipo, obvestite sosede in plinarno. Prepovedano je prižiganje vžigalic, cigaret ali električnih naprav, saj lahko majhna iskra povzroči veliko eksplozijo. Zato je dobro izključiti tudi dovod električne energije.
  • Vodovodni sistem: Če se zamaši perlator na pipi ali voda ne odteka iz kuhinjskega korita, se dela lahko lotite sami. Vsa zahtevnejša opravila, kot je menjava počenega umivalnika ali popravilo ventila, ki ne tesni, pa raje prepustite vodoinštalaterju. Ob izlivu vode takoj zaprite glavni vodovodni ventil. Če bi iztekla voda lahko prišla v stik z električno napeljavo, pa je potrebno prekiniti tudi dovod elektrike.
  • Ogrevalni sistem: Posegi v ogrevalni sistem so zahtevno opravilo, katerega so vešči zgolj usposobljeni strokovnjaki. Če radiatorski ventili ne tesnijo, je morda treba izprazniti cel ogrevalni sistem ali zamenjati radiator z zamrznitvijo priključnih, kar je še zlasti v večstanovanjskih stavbah zelo zapleteno.

 

Ko se zares mudi

Nekatere okvare je potrebno odpraviti takoj ali v čim krajšem času, da preprečite nadaljnjo škodo, recimo zamakanje strehe ali puščanje  instalacij. Včasih je možno take okvare odpraviti v dveh fazah: zasilno popravilo izvedete takoj, temeljito pa kasneje. Ne glede na to, kako vešči ste posameznih hišnih opravil, pa morate v vsakem trenutku vedeti:

 

  • Kje je glavni vodovodni ventil in kako ga zaprete.
  • Kje je glavno stikalo za elektriko oziroma glavna varovalka.
  • Kje je pipa za dovod plina.

 

V večstanovanjskih zgradbah stanovalci tega običajno ne vedo, morda niti nimajo dostopa, zato je prvi kontakt v nujnih primerih običajno upravnik ali hišnik. Priporočljivo pa je, da imate zapisane kontaktne številke ljudi, na katere se lahko obrnete.

 

Kateri strokovnjak?

Okvare vendarle niso tako pogoste, zato morda še nimate izkušenj z iskanjem pravega mojstra in odpravo posledic. Kje ga poiskati? Morda ga pozna sosed, sorodnik ali prijatelj, v večstanovanjskih stavbah sta v pomoč lahko hišnik in upravnik stavbe. Za pomoč pri iskanju pravega mojstra se lahko obrnete tudi na zavarovalnico, ki preko svojega asistenčnega centra zagotavlja izvajalce domske asistence in redno preverja njihovo kakovost. Kako?

 

Vodja asistenčno-storitvenega centra Zavarovalnice Triglav Franci Florjančič pojasnjuje: »Strokovnjake izbiramo predvsem na podlagi referenc tako s strani zavarovancev, ki so že imeli dobro izkušnjo s posameznim obrtnikom, kot tudi ostalih služb v Zavarovalnici Triglav, ki se s temi izvajalci dnevno srečujejo pri odpravljanju škode. Pri izbiri zasledujemo predvsem dva cilja: dobro regionalno pokritost ter strokovno usposobljenost za vse storitve krite prek domske asistence. Uspešnost izvedbe posameznih izvajalcev merimo preko telefonskih anket, ki jih po opravljenih storitvah opravljamo s strankami. Slabše ocenjene izvajalce nadomestimo z drugimi.«

 

Zavarovanje domske asistence je vključeno v zavarovanje doma.

 

Izbirate lahko med dvema paketoma, Asistenca in Asistenca PLUS. Asistenčni center vam je na voljo 24 ur na dan in vse dni v letu, dosegljiv pa je na brezplačni telefonski številki 080 2864. Pomoč in storitve organiziramo v Sloveniji in na Hrvaškem.

 

Enostavna prijava primera je omogočena tudi v aplikaciji Triglav Asistenca.

 

Zavarovanje domske asistence lahko zagotavlja storitve nujne obrtniške pomoči in pokrije potne stroške izvajalca in prvi dve uri in pol dela. Pomaga vam, če se vam na primer zamaši glavni kanalizacijski vod, če prične puščati radiator, ali pa če se vam zlomi ključ v ključavnici vhodnih vrat.

 

Zavarovanje domske asistence lahko v sklopu zavarovanja doma le z nekaj kliki sklenete tudi preko spleta.

 

vzdrževanje doma, popravila, zavarovanje doma
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.