Dve, tri o prtljagi na motorju
Poiskali smo odgovore na vprašanja: Kako na motorju razporedimo prtljago? Kaj gre kam? Kaj pomeni dovoljena obremenitev?
Začnimo z zadnjega konca! Kaj pomeni »dovoljena obremenitev motocikla«? Ta podatek je zapisan v Knjižici o uporabi vozila, ki ste jo dobili skupaj z motociklom. Tam najdete, da lahko na motocikel naložite med 180 in 200 kg. Torej ata + mama + vsa dodatna oprema (tudi prtljažnik s kovčki) in kar ostane, je lahko prtljaga. Če imate srečo, za prtljago torej ostane 20 kilogramov. Voznik superšportnega motocikla pa se bo moral zadovoljiti z nahrbtničkom, ker so dovoljene obremenitve nižje.
Teh 20 kilogramov je potrebno razdeliti po motociklu, ne pa stlačiti vse v velikanski zgornji kovček, ki štrli daleč za zadnjo os motocikla. Takšna obremenitev poruši stabilnost motocikla, ki bo težko zavijal v ovinek in bo širil krivuljo vožnje navzven, v jarek.
Kaj gre kam?
Kako razdelimo prtljago? Reči, ki jih bomo morda med vožnjo potrebovali, naj gredo v »tank torbo«: fotoaparat, zemljevidi, dežni kombinezoni, voda, malica, prva pomoč, tudi dodatna ključavnica.
Kovček za sedežem je dokaj univerzalna in dovolj poceni rešitev. Bolj praktična in le nekoliko dražja pa sta dva bočna kovčka. Tako je tudi težišče nižje. To pa pozitivno vpliva na vozne lastnosti motocikla.
Motoristi pri nakupu kovčkov radi pretiravajo in kupujejo največje. Razlika v ceni je majhna, v volumnu pa precejšnja. Tu pa je past, ker veliki kovčki zaradi oblike in kot dodana teža močno vplivajo na vozne lastnosti srednje močnega motocikla. Kovčki lahko povzročijo tudi nihanje motocikla pri potovalni hitrosti. In ne pozabimo, da se pri polno obremenjenem motociklu opazno podaljša tudi zavorna razdalja!
Kdor ne mara celo leto na motociklu gledati nosilcev kovčkov in prtljažnika, ta seže po mehkih bisagah. So uporabne. Imajo pa omejitve. Dokaj težko jih je zanesljivo pripeti na motocikel. Še težje je natlačenim torbam preprečiti, da se ne bi spodvihale in dotaknile izpušne cevi ali drgnile v zadnjo pnevmatiko.
Upoštevajte omejitve!
Nekje v kovčkih ali na navodilih za montažo je zapisano, koliko kilogramov lahko naložimo v kovček. Za zgornji (top) kovček je običajno meja 5 kilogramov, za bočne pa 10 kilogramov prtljage.
Piše tudi, s kakšno hitrostjo se lahko vozimo s kovčki. Običajno svetujejo največ 130 km/h!
Ničesar v žepih!
V žepih ne imejte ostrih in trdih predmetov. Ne tvegajte, da vas nabode svinčnik, da vam porine v rebra telefon ali da vam medenično kost skrha šop ključev.
Kako reducirati prtljago?
Za večdnevni izlet v dvoje se prehitro nabere preveč prtljage. Kako ukrepati?
Izberite le oblačila, ki zložena zavzamejo malo prostora: gosto tkan flis lažje spakiramo kot pleten pulover.
Nuno je treba imeti komplet perila in nogavic. Da se počutiš sveže. In da si suh, če te premoči. Namesto pižame izberite dolge hlače in majico. Če vas preseneti hlad, ta komplet nadomesti toplo podobleko.
Za sprehajanje po vožnji je prav imeti s seboj tanke pohodniške hlače, prijetno mehko majico, lahke športne copate. In pleteno kapo.
Bombaž ali tehnična sintetika? Bombaž se manj navzame vonja znoja. Vendar slabo odvaja telesno vlago. Če imate pri roki rezervno bombažno majico, se med postankom preoblečete. Pa je.
Dobro je s seboj voziti tri metre elastične vrvi, ker je sicer po hotelskih sobah nemogoče obesiti vlažno ali oprano perilo.
Želite naslednjo takšno zgodbo prejeti v vaš poštni nabiralnik? Prijavite se na naše e-novice posebej za motoriste:
Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.