Na motorju v dežju: Mokra zabava
V dežju in ob slabi vidljivosti motoristi veliko hitreje delajo napake.
Motoristi so med vožnjo izpostavljeni najrazličnejšim vremenskim pojavom. Eden najbolj neprijetnih je zagotovo dež. Premočeni do kože in premrzli ob slabi vidljivosti motoristi veliko hitreje delajo napake. Svoje nasvete o različnih vidikih vožnje v mokrih razmerah nam je podal Mitja Gustinčič, novinar in avtor priročnika Magisterij vožnje motocikla.
Muhasto vreme je pač igra narave. Paše k vožnji motocikla. Ne vdajte se takoj grozi in malodušju. S pozitivnim razmišljanjem se da črno deževno nebo spremeniti v zabaven in nepozaben dan!
V dežju postane nevarno in neprijetno le, če ste slabo oblečeni in malodušni.
Vedno morate imeti s seboj tanko dežno obleko in nekaj za preko rokavic ter škornjev. Rokavice in škornji z membrano so solidna rešitev. Pazite le, da vam z rokavov jopiča ne zateka v rokavice!
Čeprav imate tudi jopič in hlače z membrano, si omislite še klasičen dežni kombinezon. Pri oblačilih z membrano je pač tako, da se zunanja plast oblačila po nekem času vsaj deloma namoči.
Strah
V neprijetni situaciji človek odreagira samoohranitveno. Praviloma vedno narobe, ker ni naučen pravilnih reakcij.
Strah ohromi čute in gibe. Zategnjenost za krmilom je nevarnejša od mokrega asfalta.
Cesta bi morala biti zares hudo mastna in voznik strašansko grobih gibov, da bi motocikel kar iznenada odneslo izpod zadnje plati. Če se motocikel na kakšni »mastni fliki« ali na pesku malce premakne vstran, naj vas ne zajame panika. Ostanite mirni in zares ne naredite ničesar sunkovitega, pa se bo stroj sam ujel in nadaljeval vožnjo v prejšnji smeri.
Varnost motorista
Najbolj nevarni so prvi trenutki naliva. Zaradi nesnage pomešane z vodo postanejo ceste bolj drseče. Bele črte in prehodi za pešce najbolj drsijo. Če motorist v takšnih trenutkih začne hiteti, da bi ušel mokroti, stopnjuje tveganje. Med nalivom tudi avtomobilisti slabo vidijo. Vsi v prometu postanejo nervozni, manj pozorni, oprijem gum je slabši.
Če se vreme obrne tako, da prinese točo, se čim prej umaknite stran z vozišča. Bodite izredno pozorni, ker postanejo udeleženci v prometu nepredvidljivi zaradi strahu pred škodo na pločevini.
Kadar vas sredi vožnje ulovijo prve debelejše kaplje, takoj ukrepajte. Varno ustavite pod kakšnim nadstreškom in se zaščitite pred mokroto in pred mrazom. Zavarujte tudi prtljago tako, da je voda izpod neba in izpod koles ne namoči.
Z mokroto se v telo zavleče mraz. Telo zaradi tesnobe otrpne, ramenski obroč postane močno napet, reakcije voznika postajajo opazno počasnejše. Zaznavanje dogajanja v okolju slabi. Ker so tudi prsti otrpli, postane vožnja nevarna.
Koliko držijo gume na mokrem asfaltu?
Gume z dovolj profila tudi v dežju precej dobro držijo. Zato se ni treba peljati skozi ovinke poravnani kot ograja. Če vozite mehko in tekoče, se lahko povsem običajno nagibate in zavijate.
Vedno pa se postavi vprašanje, koliko počasneje je treba peljati, da ostanemo na varni strani? Eni motoristi so bolj dinamični, drugi bolj zadržani, pač ustrezno znanju in počutju. Brez tveganja zapišem, da za tretjino zmanjšana dinamika vožnje pomeni popolno varnost. Seveda ob predpostavki, da vozite z glavo in občutki.
Zato:
- opazujte okolje in predvidevajte,
- izogibajte se pobarvanim oznakam na cesti,
- izogibajte se temnejšim sledem, ki ostajajo za tovornjaki ali avtomobili,
- vsi gibi naj bodo odločni, toda nežni,
- plin odpirajte enakomerno, zares z občutkom; če vas plaši moč vašega motorja, raje pustite menjalnik v eni prestavi višje,
- roka in noga naj bosta vseskozi pripravljeni uporabiti zavore,
- zavirajte nežno, raje hip prej kot hip prepozno.