Priprava motorja na novo sezono: Ne čakajte na maj

Najpomembnejša opravila na motorju za brezskrben prvi pomladni izlet.

Vsak čas bo mimo pol leta, kar smo porinili motor v garažo in rekli »zima gre«. Pol leta! Če ste upoštevali naše nasvete, potem ste vsaj akumulator priklopili na soliden polnilec – vzdrževalec. Torej, motor mora vžgati vsaj v drugem poskusu. Vendar zagon motorja pustimo za na konec.

Začne se s servisom

Najprej vas moramo opozoriti, da je treba motocikel dobro pregledati, in to preden greste na cesto. Če ste jeseni varčevali in motorja niste peljali na servis, bo to treba storiti te dni. Vsi proizvajalci določajo  servisne intervale glede na število prevoženih kilometrov ali pa na čas – eno leto. Če ste se malo vozili in je motocikel skoraj nov, lahko skomignete z rameni. Tlak v pnevmatikah pa vseeno preverite.

 

V kakšnem stanju je veriga?

Seveda. Kdaj ste zadnjič oprali pogonsko verigo? Če verigo le redno namažete, ste naredili eno dobro in eno slabo stvar. Mazivo je namreč dokaj lepljivo, da ne razmetava kapljic po motociklu. Zato pa vleče nase prah in droben pesek, to pa postane brusna pasta. Zato je treba verigo oprati. To je umazano delo. Potrebujete na pol prerezano plastenko od olja, malce nafte, čopič in voljno krpo za vpijanje maščobe. Obvezno podstavite na tla in ob pnevmatiko dva kosa kartona, da ne bo vse mastno. In kam boste na koncu zlili tisti deciliter umazane nafte? Nikakor ne sodi v odtok, ampak na ustrezno mesto za zbiranje tovrstnih odpadkov.

 

Pred prvo vožnjo opravite natančen pregled

S krpo na prstih obrišite vse dele motocikla in opazujte, kaj obdeluje roka. Tako si boste v spomin vtisnili, kakšen je motocikel. In zato boste opazili vsako nenavadno spremembo, ko se bo ta pojavila: razrahljan vijak, počen zvar, sledi mezenja olja, obgrizene električne žice. Da, tudi to se zgodi – pravijo, da kunam in drugim glodavcem plastika tekne.

 

Ni treba takoj v trgovino po dozo z oljem. Ali najdete doma majceno plastenko, takšno, kot so jih imele babice ob šivalnem stroju? Prava bo za mazanje s strojnim oljem. Namažite tečaje ročic na krmilu, pa zglobe pedala zadnje zavore. Kapnite nekaj olja na krpo in tako namažite cevi od vilic, izpušni sistem in parkirno oporo.

 

Preverite, ali vse žarnice svetijo. Dobro preglejte čelado. Ali ima obdrgnjen vizir? Takoj ga zamenjajte z brezhibnim.

 

Preden zapeljete na cesto, pomislite na ostale voznike, ki so čez zimo pozabili na motoriste. Predvsem pa brzdajte strast, da ne boste v najbolj zoprnem trenutku – prehitri.

motorno kolo, zavarovanje motornih koles