Skrita stran rednega servisiranja
Na pooblaščenem servisu ne zamenjajo le olja, ampak odpravijo tudi skrite napake.
Na redno servisiranje motocikla – ali pa avtomobila, saj pravzaprav ni razlike – lahko gledamo z dveh zornih kotov. Servisiranje je po eni strani nujno in običajno drago, po drugi pa bodo na pooblaščenem servisu na vašem vozilu odpravili tudi skrito tovarniško napako, za katero morda niste vedeli. Temu se reče tihi vpoklic.
Začnimo z očitno platjo zgodbe. Proizvajalci vozil praviloma določijo servisne intervale glede na prevoženo število kilometrov ali enkrat na leto. In slednje pride običajno na vrsto prej.
Prvo in najbolj pogosto gledanje na servisiranje vozil je povezano s stroškom. Redni letni obisk servisa, ko zamenjajo le olje in filter in »s krpo potegnejo pod motorjem«, osuši denarnico za vsaj sto evrov. Z lahkoto jih pustite dvesto in več, pač glede na prevožene kilometre in starost vozila. Zavorna tekočina ima vek trajanja. Gumijaste zavorne cevi tudi. Olje? Seveda, ni mleko, da se takoj pokvari, se pa izrablja in kontaminira z gorivom. Tu je pri motociklih treba upoštevati, da je v koritu motorja praviloma zelo malo olja, največkrat manj kot tri litre.
Menjava olja in filtrov sicer ni atomska fizika, to zmore s primernim orodjem narediti vsak opravilno sposoben moški. Toda, zdaj pa poglejmo skrito plat zgodbe. Ste pomislili, da tovarne delajo tudi napake in da so le-te celo vedno bolj pogoste, ker varčujejo na vseh ravneh? Vzroke za varčevanje srečujemo tudi pri lastnem delu vsak dan: stiskanje dobaviteljev pri cenah, zniževanje teže komponent, optimiziranje trajnosti, manj testiranja v realnem življenju, selitev proizvodnje v eksotična okolja in tako naprej.
Zakonodaja v EU je jasna in obvezuje proizvajalca, da o resnih težavah obvesti pristojne službe pri ministrstvih, ki izdajajo homologacije za vozila. Obvestiti mora tudi svoje zastopnike, ti pa skušajo poloviti in obvestiti lastnike vozil. Nekateri zastopniki so zelo skrbni in po registracijskih podatkih brskajo tudi za večkrat preprodanim vozilom. Drugi odnehajo na prvem možnem ovinku, da je le zakonu zadoščeno. In že lahko stojimo pred zelo resno grožnjo. Proizvajalci ne objavljajo vpoklicev le za nova, ampak tudi za starejša vozila. Naj navedem primer: pred letom dni je znan proizvajalec zaradi sovoznikove zračne blazine objavil vpoklic celo deset let starega modela avtomobila! Isto leto pa je – ker je bila nevarnost tako resna – zahteval tudi takojšnjo prekinitev vseh voženj nekega novega modela motocikla.
Neredko napake, storjene v proizvodnji, neposredno vplivajo na varnost vožnje. Če je tehnična zoprnija manjša, praviloma ne obvestijo lastnika, pač pa poseg predpišejo znotraj rednega servisnega pregleda.
Torej, kdor redno obiskuje pooblaščeni servis, naj bi imel urejene tudi skrite napake na vozilu.
Recimo, da ste drugi ali tretji lastnik vozila in vas zanima, ali so bili za vaše vozilo objavljeni vpoklici in ali je bilo vozilo popravljeno? V Sloveniji teh informacij nimamo javno objavljenih. Drugje se da podatke pridobiti na portalih prometnih ministrstev, združenj voznikov in/ali pri agencijah za varnost v prometu. Večinoma so podatki prosto dosegljivi, ponekod pa je potrebno vnesti identifikacijsko številko vozila oziroma VIN.
Kakšen je nauk te zgodbe? Ja, redno servisiranje je pomembno vsaj zaradi morebitnega uveljavljanja garancijskih zahtevkov, zaradi lastne varnosti in za lažjo prodajo rabljenega vozila. Izkušnje pa kažejo, da lahko pridejo precej resni vpoklici tudi za vozila, ki se že bližajo koncu svoje življenjske dobe. Tu pa trčimo s prakso, da starejša vozila zaupamo v servisiranje nepooblaščenim mehanikom, ki so pač cenejši. Zato premislek o občasnem obisku pooblaščenega servisa morda ne bo odveč.
Ne prehitro! Za trenutek se ustavite in poskrbite, da ne zamudite novih strokovnih nasvetov samo za motoriste.
Vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o vsebinah iz sveta motociklizma.
Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.