Vzdrževanje rabljenih vozil: Domači mojstri

Na kaj paziti, če avto sami vzdržujete?

Kaj če želite še dodatno prihraniti in ste tudi vešči osnovnih opravil, imate morda ustrezno orodje ali pa zgolj poznate nekoga, ki je tega vešč? Na kaj je treba paziti pri takšnem vzdrževanju, da bo avto še vedno primerno vzdrževan in varen in katere slabe strani ima takšna odločitev?

Sam svoj mojster

Navkljub splošnemu prepričanju, da so sodobni avtomobili izjemno zahtevni za servisiranje, saj vsebujejo veliko elektronskih enot, je osnovne servisne posege (menjava filtrov in olja) pri večini možno opraviti doma, večinoma tudi brez posebnega orodja ali diagnostične opreme. Pri tem je seveda potrebno imeti nekaj znanja in izkušenj ter ustrezen prostor in osnovno orodje. Predvsem pa se je potrebno zavedati, da je potrebno pri vsakem servisu preveriti tudi delovanje vseh sistemov v avtomobilu, stanje zavornih ploščic in diskov, stanje zavorne in hladilne tekočine, podvozja, itd. saj lahko tako pravočasno preprečimo morebitne drage okvare. Marsikateri domači mojster namreč to običajno izpusti.

 

Mojstri ''pod kozolcem''…

Veliko rabljenih (sploh starejših) avtomobilov servisirajo mojstri ''pod kozolcem''. To so lahko mehaniki, ki delajo čez dan na servisu ali pa so zgolj vešči teh opravil. Večini je skupno to, da za svojo storitev ne izdajo računa in posledično stranka ne more uveljavljati garancijskih zahtevkov. Odkar so se pojavile servisne mreže večinoma tudi cenovno niso najugodnejši.  Osnovni servisi jim gredo običajno dobro od rok, zadeva pa se  zaplete (ne pri vseh, obstajajo tudi takšni, ki so se prav 'specializirali' za odpravljanje enega ali več tipov težav), ko morajo reševati okvare. Menjavanje različnih delov do odprave napake je za stranko precej draga rešitev, zato je v takih primerih običajno bolj smiselno obiskati ustrezen servis, ki bo s pravo opremo in izkušnjami takoj diagnosticiral napako in jo tudi odpravil.

 

V obeh primerih zgoraj navedenega servisiranja se je potrebno zavedati sledečega:

  • tehnična ustreznost vozila in s tem tudi varnost uporabnikov vozila je odvisna od kakovosti opravljenega dela in nadomestnih delov (slednje bomo podrobneje obdelali v prihodnjem članku). V kolikor svojemu znanju ali znanju mojstra ''pod kozolcem'' ne zaupate popolnoma, je bolje, da zadevo prepustite nekomu, ki se s tem profesionalno ukvarja in zagotovi tudi ustrezno garancijo: znani so namreč primeri blokiranih zavor zaradi napačne vgradnje zavornih ploščic, itd.
  • ob prodaji bo rabljen avtomobil brez servisne dokumentacije vreden manj. Zato vestno spravljajte vse račune za nadomestne dele in servisne storitve ter vodite seznam opravljenih storitev, ob katerem naj bo naveden tudi datum in prevoženo število kilometrov. Vprašajte se, ali bi verjeli prodajalcu, ki trdi, da je bil avtomobil redno vzdrževan, hkrati pa ne bi imel računov za storitev ali nadomestne dele?

 

V kolikor imate željo in znanje, da avtomobil servisirate sami, poskrbite, da boste to storili s kakovostnimi nadomestnimi deli, hkrati pa hranite vse račune za le te. Ne pozabite temeljito preveriti celotnega avtomobila, če se morda kje nakazujejo morebitne napake.

 

V primeru, da ga servisirate ''pod kozolcem'', se zavedajte, da s tem podpirate delo na črno (saj taki mojstri ne izdajajo računov), poleg tega na opravljeno delo ne dobite nobene garancije in če pride do težav, ki bi jih povzročil prav mojster, boste to vsaj brez računa le stežka dokazali. Morda boste s takim načinom servisiranja prihranili nekaj evrov, verjetno pa bo že samo izguba vrednosti avtomobila ob prodaji višja od morebitnega prihranka.

avto, rabljen avto