“Pokaži mišice” je lahko pri vožnji v skupini nevarno
Kaj je pomembno za varno in prijetno vožnjo v skupini?
Več nas je, lepše se imamo. To vsekakor drži, vendar pri motoristični vožnji v skupini morajo biti izpolnjeni določeni pogoji. Najpomembnejša sta zagotovo kompatibilnost družbe in zaupanje. Moj zapis ni strokovne narave, ampak izvira iz mojih izkušenj, počutja in razmišljanja.
Motoristi, družabna bitja
Motoristi smo družabna bitja, radi se skupaj veselimo in se podamo na skupno avanturistično raziskovanje cest ali pa le “piljenje” poznanih ovinkov. Vsekakor je lepše v družbi, a to ne pomeni, da moramo ovinek za ovinkom peljati skupaj. Raje si skrbno začrtamo pot in izberemo mesta, kjer se bomo ustavljali. Prvi skupni postanek je vedno jutranja kava, drugi najpogosteje postanek za vodo (hidracija je izrednega pomena) in potem kosilo ter po podobnem načrtu naprej do večera.
Morda nekateri motoristi mislijo, da je dovolj, če si skupaj začrtamo pot in se počakamo na dogovorjenih mestih. A to ni res. Prilagajanje je pri motoristični vožnji izredno pomembno, vsaj meni. Zelo redko se zgodi, da se najde skupina, ki je tako kompatibilna, da imajo vsi enake vrednote, znanje vožnje in enak stil.
Saj veste, moj stil se imenuje “rada imam življenje, zato na motorju uživam tako, da z mojim življenjem (vsaj kar je v moji moči) na ovinku ne hazardiram.”
Morda se komu zdi, da vozim prepočasi, morda, da nimam zadostnega znanja, a jaz vozim vedno tako, da se dobro počutim, in to tudi v skupini.
Vedno pustim tistih 10 % prostora, da lahko nepričakovano situacijo še vedno rešim.
Enaka hitrost, različna znanja
Mislim, da imamo vsi ljudje v sebi neko silo, ki nas vodi k dokazovanju. Nekateri tega ne priznajo, drugi se ne zavedajo, a pri skupinski vožnji je to pomemben faktor pri vsakem ovinku. Vsak ovinek lahko postane nevaren, če ga narobe ocenimo, motorja ne nagnemo dovolj, gremo preko svojih zmožnostih in “lovimo” sprednje kolege. Saj veste, vsi, še posebej nekateri moški radi pokažejo svoje “mišice” tudi na motorju. Oprostite, ampak tako ponavadi je.
Precenjevanje svojih motorističnih spretnosti je ena od pogostih napak motoristov. Preverite, katere motoristične napake sta še izpostavila Vojko Safran, inštruktor varne vožnje pri AMZS, in Robert Sušanj, analitik prometnih nesreč motoristov pri AVP.
Na vožnjo v skupini se podam le z izbranimi
Za varno, uspešno in uživaško skupinsko vožnjo morajo biti izpolnjeni določeni pogoji. Sama se odpravim na skupno avanturo le s poznanimi kolegi, s tistimi, ki imajo enake vrednote kot jaz. Ja, veliko omenjam vrednote, saj nam le-te narekujejo naše odločitve na poti. Moji motoristični kolegi so življenja lačni, zaupanja vredni in znajo uživati življenje, tako kot jaz.
To pomeni, da jih ne “lovim”, ne čutim potrebe po dokazovanju in uživam v njihovi družbi.
Radi skupaj začrtamo pot, poklepetamo ob kavici, nekaj dobrega pojemo in imamo ob koncu dneva ustvarjen lep spomin na skupno avanturo.
Ni lepšega kot biti del motoristične družine
Vedno je lepo srečati skupino motoristov, ki usklajeno vozijo eden za drugim in jih pozdraviti. Res je, da pri zadnjem motoristu že čutiš roko, če jih je v skupini veliko, a se splača. Moram priznati, da ne vem od kod izvira motorističen pozdrav, a sem vesela, da se je tako močno “prijel” med nami, motoristi.
Spomnim se, ko sem se še peljala na motorju kot sopotnica in rečeno mi je bilo že takoj na začetku, da sedaj spadam v skupino motoristov in da je moja naloga, če se lahko tako izrazim, pozdravljanje motoristov, ki se vozijo nasproti. Ideja mi je bila všeč, a na začetku moram priznati, da mi je bilo kar malce nerodno, saj se nisem počutila del skupine.
Navsezadnje sem bila le nepremičen tovor - tako sem se počutila. A po drugi motoristični sezoni in po ne vem koliko prevoženih kilometrih sem tudi sama samozavestno pričela pozdravljati.
Kako je šla moja pot od sopotnice do motoristke, si lahko preberete v članku Kako sem postala motoristka.
Morda ima še katera sopotnica tako izkušnjo. Če se počutite, da niste del skupine, naj vam povem, da definitivno ste. Motoristi smo posebni ljudje, smo posebna družina, ki se med seboj spoštujemo in skupaj uživamo. Sama pozdrav na cesti dojemam, kot izraz spoštovanja in znak minljivosti življenja.
Motoristi smo bolj ranljiva skupina od vseh udeleženih na cesti. Zato je prav, da imamo svoj pozdrav. Hvala tistemu, ki je vpeljal ta motoristični znak. In ob pozdravu včasih rahlo odvijem gas. Ker so ceste enostavno prelepe, da jih ne bi izkoristil.
Vsi motoristi in motoristke, sopotnice, želim vam varno vožnjo v tej sezoni. Naj bo sončno, a ne preveč vroče, naj bo varno in hkrati uživaško. Se vidimo na cesti!
Ob vožnji z motorjem vključite tudi aplikacijo DRAJV. Z njo lahko spremljate vožnje in izboljšujete svoje vozne navade. Z varno vožnjo pa lahko pridobite tudi do 15 % popusta na zavarovanja AO, AO+ in kasko. Ker je motoristična vožnja bolj dinamična, sta merjenje in analiza prilagojeni vožnji z motorju. Skupna ocena vaše motoristične vožnje z DRAJV-om je odvisna od hitrosti, v manjši meri pa tudi od sil ob pospeševanju, zaviranju in sil v ovinku. Več o aplikaciji DRAJV za motor preverite tukaj.
Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.