Znate pravilno napolniti prtljažnik?
Kako se lotiti zlaganja prtljage, da bo vožnja varna?
Preden se lahko brezskrbno preda uživanju na dopustu, je družina, ki se na pot odpravi z avtomobilom, soočena s svojevrstnim izzivom - natovarjanjem vozila, v katerem preprosto mora biti dovolj prostora. Tudi če ga ni. K stresu običajno prispeva tudi časovna stiska. Preverite, kako se natovarjanja vozila lotiti pravilno, da med vožnjo počitnicam naproti ne boste izpostavljeni nevarnim situacijam.
Večji in težji kosi na dno, lažji na vrh.
Avtomobili iz generacije v generacije sicer rastejo in prostornina njihovih nahrbtnikov se povečuje. A vzporedno raste tudi človekova potreba po nujni in (pre)pogosto tudi malo manj nujni prtljagi. Če se zlaganja ne lotite z vso skrbnostjo in ne upoštevate osnovnih pravil, je varnost potnikov lahko ogrožena.
Pravila so preprosta in lahko razumljiva. Najtežji in največji kosi sodijo na dno. Če dodatna oprema avtomobila, kot so mreže, kljukice ali celo razdelilne police to omogočajo, je tovor potrebno dodatno pričvrstiti. Manjši in lažji predmeti sodijo na vrh.
V kolikor je prtljage preveč in razmere zahtevajo odstranitev police prtljažnika, naj prtljaga ne presega višine naslonjal druge vrste, a morata biti kabina in prtljažnik ločena z varnostno mrežo.
Ključnega pomena je, da naj na vrhu kupa prtljage počivajo zares lahki predmeti. Že nogometna žoga se ob nenadnem zaviranju ali trku lahko spremeni v težek in nevaren leteči predmet. Paket šestih velikih plastenk z vodo pa pri kratkotrajni obremenitvi med nasilnim trkom zlahka doseže težo več kot 700 kilogramov.
Kupujete nov avto? Upoštevajte nosilnost strehe in potencial prtljažnika
Če ste aktivna družina, ki veliko potuje, pri nakupu novega avtomobila upoštevajte vaš življenjski slog in potencial organiziranosti prtljažnika. Razmislite o prevažanju dolgih predmetov – nekateri avtomobili, predvsem enoprostorci, križanci in nekateri karavani nudijo možnost zlaganja sovozniškega sedeža in prevoz predmetov dolgih do tri metre. A previdno, v tem primeru mora biti prtljaga primerno zapakirana, zavarovana in pričvrščena!
Upoštevajte vlečne kapacitete prtljažnika, nosilnost strehe in nosilnost vozila samega. Kavlji, mreže, dodatna odlagališča, osvetljenost, gumijaste podloge lahko znatno nadgradijo uporabnost prtljažnika.
Prtljaga v ali na vozilu mora biti posebej zavarovana
Če pride do nesreče in fizične škode na vozilu in dodatnih delih, recimo na strešnem kovčku, bo zavarovalnica, če imate sklenjeno avtomobilsko kasko zavarovanje, krila le škodo na vašem vozilu. Stroške popravila dodatne opreme, v tem primeru strešnega kovčka, boste morali poravnati sami, če ni posebej vključen v zavarovalno polico in zavarovan z zavarovanjem dodatne opreme. Če z avtom pogosto prevažate vrednejše kose prtljage, kot so denimo kolesa in druga športna oprema, je zato priporočljivo razmisliti o dodatnem zavarovanju prtljage, strešnih kovčkov in njihove vsebine.
Preobremenjeno vozilo se pelje drugače
Ne pozabite pa tudi, da tovorno preobremenjeno vozilo pomeni preobremenitev mehanskih komponent. V primeru izvajanja manevrov v sili (kot prikazano v videu) je obnašanje vozila lahko kljub pomoči aktivno-varnostne elektronike nepredvidljivo.
Preseženi okviri nosilnosti lahko pomenijo razliko med trkom in varnim izogibanjem oviri, zavorna pot je lahko bistveno daljša.
Upoštevajte tudi vidik energetske učinkovitosti. Če razmere to omogočajo, prtljago vozite znotraj vozila. Vsak dodaten zračni žep ob karoseriji se zelo hitro pozna pri porabi goriva in posledično tudi pri obremenitvi denarnice.
Želite več tovrstnih člankov? Vpišite svoj elektronski naslov in poslali vam bomo najboljše strokovne nasvete s področja avtomobilskih zavarovanj direktno v vaš elektronski nabiralnik.
Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim avtomobilom, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.