7 mitov o avtomobilskih zavarovanjih

Razkrivamo, kaj o avtomobilskih zavarovanjih drži in kaj je zmotno prepričanje.

Ko tema nanese na avtomobilska zavarovanja, so vsi strokovnjaki in vsak vas prepričuje v svoj prav. Morda je zato prav, da se tudi mi vključimo v pogovor in razkrijemo, kaj drži, kaj pa je res samo mit.

Zavarovalnico zanima tudi barva avtomobila, ki ga zavaruješ

Morda res drži, da vozniki rdečih avtomobilov plačujejo več kazni zaradi prehitre vožnje, a to še ne pomeni, da se zaradi tega podraži njihova zavarovalna premija. Zavarovalnice bolj zanima: vrednost, model in letnik avtomobila, moč motorja (kw). Kot povečano nevarnost največkrat obravnavamo vozniške (ne)izkušnje (30% doplačilo), medtem ko starost lastnika vozila prispeva k zmanjšani nevarnosti (od 8% do 15% popusta).  

 

Da bi vam lahko svetovali glede potrebnih kritij, vas bomo povprašali, koliko kilometrov prevozite na leto (vozilo je veliko v prometu), če imate garažo (vozilo ni ves dan izpostavljeno naravnim nesrečam in je manj izpostavljeno kraji), ali se pretežno vozite po večjih mestih (statistično se tam zgodi največ nesreč) in ali puščate vozilo čez dan na parkiriščih (tedaj je večja verjetnost manjših poškodb s strani drugih vozil in tatvin oziroma vlomov).

 

Nihče mi ne bo ukradel starega avtomobila, torej je zavarovanje pred krajo povsem odveč

Ne drži. Glede na raziskave so tatovom všeč starejši letniki vozil, ker predstavljajo lažji plen in jih je tudi lažje prodati po delih. Policija ugotavlja, da v Sloveniji letno odvzamejo okoli 1500 motornih vozil, od tega več kot 60 % na območju Policijske uprave Ljubljana. Za tatove so najbolj zanimiva vozila znamk Volkswagen in Renault, bistveno pa ne zaostajajo tudi vozila znamk Audi, Mercedes, BMW, Opel in druga.

 

Imam polni kasko, ki mi nudi kritje, če mi avto ukradejo, vandalizirajo ali ga poškoduje toča, veter, ogenj ali poplava

Izraza »polni kasko« zaradi pogostega napačnega razumevanja ne uporabljamo. Zavedamo se namreč, da so potrebe posameznikov tako različne, da univerzalnega avtomobilskega zavarovanja, ki bi ustrezalo vsem, ni. Zato imate možnost, da si sami sestavite paket, ki ga potrebujete. Tako najpogostejše rizike krije splošni kasko, ki krije dogodke v prometu in mirovanju, škodo zaradi dejanj tretjih oseb in škodo zaradi posebnih dogodkov. Temu lahko dodate različne želene kombinacije delnega kaska. Naši zavarovanci se največkrat odločajo za kombinacije K – kraja, B - naravne in elementarne nesreče, kombinacijo D - divjad in domače živali in E - steklo. Pogosta je tudi kombinacija J - zunanja svetlobna telesa in zunanja ogledala. V primeru, da je vozilo bolj izpostavljeno, pa pogosto dodajo še kombinacijo H – parkirišče.

 

Ali se boste odločili za splošni avtomobilski kasko, ali boste dodali tudi delne kasko kombinacije, bo odvisno od tega, kakšen obseg zavarovalnega kritja potrebujete, kakšna je oblika financiranja (pogojevanje), za kakšne potrebe in za kakšen obseg potrebujete vozilo.

 

Za lažje odločanje smo pripravili nekaj različnih paketov in ponudili posebno ugodnost za tiste, ki se zanje odločijo: do 17-odstotni paketni popust. V vsakem primeru se izbiri ustreznih kritij splača posvetiti nekaj časa in za nasvet povprašati naše sodelavce.

 

Katero franšizo izbrati, kaj je doplačilo za mladega voznika, katere kombinacije delnega kaska mi lahko pridejo prav – imate še vprašanja o zavarovanju avtomobilskega kaska? Zastopnik je pojasnil najpomembnejše o zavarovanju avtomobilskega kaska.

 

Zavarovalnice pri starejših vozilih raje izplačajo totalko, pa še to manj od tržne vrednosti vozila

Kadar je strošek popravila tolikšen, da popravilo iz ekonomskih razlogov ni več upravičeno, se razglasi totalna škoda (pogovorno ekonomska »totalka«). Običajno je to med 50 in 70 odstotkov tržne vrednosti vozila ob škodnem dogodku.

 

Zavarovalnica je skladno z obligacijskim zakonikom ali splošnimi zavarovalnimi pogoji za posamezno zavarovalno kritje dolžna oškodovancu ali zavarovancu nadomestiti škodo, ki mu je nastala na vozilu. Škodo lahko nadomesti s popravilom, če je to ekonomsko sprejemljivo (višina škode in vrednost razbitine ne smeta presegati vrednosti vozila pred poškodbo) ali z izplačilom nadomestila škode na vozilu, ki skupaj z vrednostjo razbitine prav tako ne more presegati zavarovane vrednosti vozila pred poškodbo. Zavarovalnica škode na vozilu ne rešuje z dobavo drugega vozila (nadomestka).

 

Tržna cena se določa na podlagi kotacij EUROTAX. Seveda se pri tem upoštevajo tudi prevoženi kilometri in drugi parametri, ki lahko vplivajo na tržno vrednost (npr. stanje vozila, investicijska vlaganja, ...). Prodajni katalogi običajno niso merodajni, ker v teh primerih ne gre za ceno ob realizirani prodaji vozila temveč zgolj ponudbo/povpraševanje.

 

Dodatna kritja niso nujna, potrebujem samo obvezno zavarovanje

Obvezno je zavarovanje avtomobilske odgovornosti (AO), ki krije samo škodo, ki ste jo povzročili drugim. Če hočete zavarovati sebe, morate zase osebno kot voznika skleniti AO+, za ostale sovoznike nezgodno zavarovanje in za svoj avto kasko zavarovanje. Nikakor pa ne moremo mimo naše avtomobilske asistence, s katero se vedno radi pohvalimo, pa to le zato, ker to počnejo tudi naši uporabniki. 24-ur v Sloveniji in v večini evropskih držav smo vam na voljo na telefonski številki 080 2864 ali +386 2222 2864.

 

Kaj pomeni sistem bonus-malus in ali potrebujem mednarodno karto za zavarovanje motornega vozila oziroma zeleno karto? Zastopnik je pojasnil tudi najpomembnejše o zavarovanju AO.

 

Zavarovanje doma ne vpliva na avtomobilsko zavarovanje

Dom in avtomobil sta morda na prvi pogled res nepovezana. A pri nas ni čisto tako. Predlagamo vam, da se odločite za Triglav komplet, v katerega lahko vključite najpomembnejša in najbolj pogosta zavarovanja, ki jih imate sklenjena vi in vaši najbližji. Več boste zavarovali, več boste privarčevali. Kaj vse še lahko vpliva na nižjo zavarovalno premijo avtomobilskega zavarovanja, lahko preverite tu.

 

Za starejši avto se kasko ne splača

Odločitev, kdaj izbrati splošni avtomobilski kasko oz. delni kasko, je stvar posameznika v odvisnosti od tega, kakšen obseg zavarovalnega kritja potrebuje. Neka starostna "točka preloma", ko bi lahko rekli, da se tovrstno zavarovanje splača oz. ne splača, ne obstaja. Posameznik naj bi ocenil, kako bi izguba oziroma poškodovanje vozila obremenila njegov finančni položaj. Sicer pa zavarovanje avtomobilskega kaska priporočamo vsem, ki želijo v največji možni meri zavarovati svoje vozilo. S tem zavarovanjem bodo namreč deležni povračila tudi za škodo na svojem vozilu, če je do škode prišlo zaradi njihove krivde.

 

Da bi to odločitev olajšali, smo pripravili prav posebno zavarovanje Kasko karambol za osebna vozila stara sedem let ali več. Kasko karambol osnovni krije škodo zaradi poškodovanja ali uničenja zavarovanih stvari zaradi trčenja vozila z drugim vozilom oziroma udeležencem v prometu (kolesar, pešec …). Kasko karambol plus pa kritje škode zaradi poškodovanja ali uničenja in izginitve zavarovanih stvari, ki so posledica: trčenja vozila z drugim vozilom oziroma udeležencem v prometu (kolesar, pešec …), toče, viharja, direktnega udara strele, potresa, poplave ter hudourniške in visoke vode, kraje celotnega vozila. Potrudili smo se tudi, da si ga boste lahko privoščili.

 

Vam bo ta nasvet prišel prav, ko boste naslednjič za volanom? Potem ne smete zamuditi ostalih. Ljubitelji varne vožnje, vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o avtomobilističnih vsebinah.

 

avto, varna vožnja, rabljen avto