Vožnja motorja v skupini in s sopotnikom
Tri ključna pravila, da se prijetno motoristično druženje ne spremeni v nočno moro.
Vožnja s prijatelji motoristi je lahko prijetno druženje, ki pa se ob nepoznavanju ali neupoštevanju zakonitosti vožnje v skupini lahko hitro spremeni v nočno moro. Pravila so preprosta in jih mora upoštevati vsak član skupine, vedno pa se je treba prilagoditi najšibkejšemu členu, torej motoristu z najmanj znanja in izkušnjami.
V skupini določite vodjo
Skupina je lahko tako hitra, kot je hiter njen najpočasnejši ali bolje rečeno najmanj izkušen motorist ali motoristka. V pravi skupini, kjer vlada spoštovanje in kolegialen odnos, ta ne bo poslušal zbadljivk in 'pametovanja', predvsem pa se bo z vožnjo v dobri skupini hitreje naučil vseh veščin motociklizma.
Bistveno je, da skupina pred vožnjo jasno določi vrstni red vsakega posameznega motorista. Na čelu je vodja, torej motorist z veliko izkušnjami, ki tudi pozna pot. Ima predvsem trezno glavo glede upoštevanja cestno prometnih predpisov in je vešč branja vsakršnih situacij, ki se zgodijo pred skupino. Na repu skupine, torej čisto zadnji, mora biti prav tako zelo izkušen motorist, kajti ta bo moral loviti stik s skupino, kar pa manj izkušenim običajno predstavlja oviro in jih po nepotrebnem sili v nevarnost.
Kakšen je dober vodja skupine?
Manj izkušeni motoristi naj se vozijo v sprednjem delu skupine takoj za vodjo, ki s svojo pravilno izbiro linije in reakcijami nudi odličen zgled za učenje vožnje. Vsa ustavljanja v skupini je potrebno jasno in dovolj zgodaj nakazati, najbolje z dvignjeno roko. Vrstni red je svet in se ga med vožnjo ne sme spreminjati, ker sicer prihaja do nesporazumov in prehitevanj, ki pa so v skupinski vožnji nevarna.
Vedno cikcak
V skupini vedno vozite v zamaknjeni formaciji (cikcak) in nikdar v koloni neposredno drug za drugim oziroma v isti liniji.
V zgornjem video posnetku prikazujemo vožnjo v formaciji cikcak v različnih prometnih situacijah.
Vožnja v formaciji cikcak omogoča varno zaviranje v primeru nenadnega zaustavljanja, saj ima drugo vozeči voznik dovolj časa in predvsem prostora za reakcijo. Če se vozite v 'gosjem redu' bodo zadaj vozeči motoristi morali vedno močneje zavirati in je verjetnost naleta zelo velika.
Pravilno sedenje sopotnika
Kako sedi sopotnik na motorju, vsekakor ni zanemarljivo! Ko ste na motociklu v paru, morate vedno delovati kot eno. Vsi nagibi so vedno usklajeni, vsakršno nagibanje v nasprotno smer, kot se nagne voznik, je izredno nevarno, saj podira ravnovesje motocikla.
Pomembno je tudi, kako se sopotnik drži na motociklu. Če motocikel nima ročajev za ta namen, mora sopotnik z obema rokama objeti voznika, tako da se oprime svojega zapestja. Med zaviranjem sopotnik ostane v tem položaju, s prosto dlanjo pa se opre v posodo za gorivo in prenese nekaj svoje teže na motocikel. S tem poskrbi, da sam nosi svoje breme med zaviranjem in da se njegova teža ne prenese na voznika. Voznik s tem ostane bolj spočit, lahko pravilno upravlja z motociklom, predvsem pa bo vožnja v dvoje tako bolj udobna.
Če na cesti naletite na oviro, bo ta pritegnila vaš pogled, a vedno glejte v smer rešitve!
Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.
Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.